den hemska sanningen

jag förstår bara inte varför man ska döda djur för dödandets skull!!! jag blir så arg bara jag tänker på det! det finns ett program på Animal Planet som heter Whale Wars som handlar om att man dödar valar! och jag blir galen när jag ser det!! varför kan man bara inte lämna djuren ifred! dom är också liv! människor säger att dom inte är lika värda som oss.. men vem egentligen har bestämt att en val inte är lika mycket värd? vem är det som har bestämt att det är okej att döda djur för deras pälsar, elfenben etc bara för att vi ska vara nöjda!! vem är det som säger att djur inte har känslor, hjärta, hjärna!! dom har alla organ som vi har och det är dessutom ett djur (som jag inte vet vilket) som har EN EXTRA ORGAN som inte vi har!! vem är det som säger att det vi gör är okej?? NÄÄ, JUSTE!! INGEN!!!! så varför känner vi att vi har rätt till att döda dessa underbara, söta djur som dessutom har varit här flera miljoner år innan vi kom och började döda dom!!!!!!

  

Yushin Maru är ett av de skeppen som Whale Wars handlar om och det är dessutom ett av 5 fartyg som plågar, dödar och styckar valar! det är den vänstra bilden som är verkligeheten! det är den bilden som man ser alltför ofta!!


det här är minken som VI dödar för att vi vill ha en speciell kappa eller en speciell mössa!!! hur kan VI döda ett så underbart och gulligt djur bara för att vi SKA, juste, SKA ha nåt!!


det här är elefanten som VI dödar för att komma åt deras elfenben som gör OSS rika!!! hur kan vi döda någonting så sött bara för att vi SKA ha pengar som VI tror gör OSS lyckliga??


båda av de här djuren dödar VI!! schimpansen och den vita tigern är utrotningshotade pga OSS!!! jag menar, titta bara på bilden och se hur fantastiska de faktiskt är!! tigern dödar VI för pälsen och schimpansen dödar VI för att VI vill känna att VI betyder nåt genom att döda ett annat liv!!!


orangutanger dör i stora mängder varenda dag!! det är VI som förstör deras hem och skogar! det är VI som splittrar deras familjer och tar deras mat!!

sådär!! nu ser ni sanningen! och det värsta med sanningen är att det finns INGEN som är villig att göra nåt åt det här!! vi är alldeles för själviska för att inse att det är dags att göra nåt åt det här!
vad händer om 50-1000 år från nu???? kommer de här djuren att vara borta för länge sedan eller kommer mänskligheten fortsätta med att plåga dom?? det är en fråga som ni själva måste ställa!! för om inte nåt händer snart, NU, så kommer det alldrig att hända!

Kommentarer
Postat av: josefin

you are soooo right

2009-11-25 @ 21:18:17
URL: http://thelifeashope.blogg.se/
Postat av: Elvira

ååh jag har också sett ett sånt program nyligen!! Så himla hemskt! Det ska komma en dokumentär på bio om delfinerna som mördas! hemskt, men intressant :)

2009-11-25 @ 21:26:02
Postat av: Anonym

Josefin: jag VET att jag har rätt x)

Elvira: jag vet, det är extremt hemskt!! OMG den måste jag absolut se! :)

2009-11-25 @ 21:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0